Vyhledávání

Kontakt

MUDr.Jan Hýsek
Stefanikova 340
Hradec Kralove
50011

724 500 393

jhy(zav)jhy.cz

Doporučuji

MUDr.Renáta Černá - Vaše zuby a dásně v těch nejlepších rukou

17.09.2013 01:12
Paní doktorka Černá vede zařízení Gemini dens. Jedná se o stomatologické zařízení, které se...

Investice do zajímavého projektu

30.04.2013 23:16
Projekt: Fitness a wellness centrum v Pardubicích Popis projektu: Hledáme investora pro...
1 | 2 | 3 | 4 | 5 >>

CzechBusiness je nový on-line katalog a prezentace firem a podnikatelů podpořený SEO a PR články

CzechLab je vše o internet, marketing a media

CzechMedia jsou články našich nezávislých autorů v reálném čase

CzechNet je první CZ reklamní síť pro podnikatele a investory

Co je virální marketing

23.04.2011 01:17

Co je virální marketing

Virální marketing je marketingová technika která pro šíření komerčního sdělení využívá sociálních sítí. Je to plánovaná aktivita, která svojí povahou motivuje příjemce k roli šiřitele.

Principy virálního marketingu umožňují oslovit velké množství potenciálních spotřebitelů za relativně nízkých mediálních nákladů. To však je vykoupeno nejen vysokými nároky na realizaci s poměrně nejistým výsledkem, ale i nutností komplexní změny nahlížení na proces komunikace.

Pouze ve velmi malém procentu případů může virální marketing fungovat jako samostatný nástroj. Nejúčinnější je v kombinaci s dalšími nástroji komunikačního mixu, se kterými se může vhodně doplňovat, dále je rozvíjet a podporovat.

Správným výběrem šiřitelů lze virální marketing využít jako komunikační nástroj pro většinu typů společností. Vhodnost jeho využití je determinována spíše počátečním kreativním vstupem, obsahem sdělení a jeho významem pro uživatele než konkrétní značkou.

 

Složky virálního marketingu

Pro vyvolání virálního šíření jsou klíčové tři základní komponenty: obsah sdělení, body šíření a šiřitelé.

Obsah sdělení

Obsahem sdělení může být prakticky cokoliv, co je možné nějakým způsobem poslat nebo předat dál. Aby k virálnímu šíření skutečně docházelo, je však nezbytné, aby obsah sdělení splnil hned několik kritérií – např. aby byl snadno přenositelný a měl i potřebnou sílu, zkrátka, sdělení musí vyvolávat buzz – musí být natolik zajímavé, hodnotné, humorné, nebo šokující, že si o něm lidé budou chtít povídat a předávat si ho mezi sebou. Virálně se tak mohou šířit odkazy na webové stránky, vtipné emaily a videa, nahrávky hovorů z call center, powerpointové prezentace, dokumenty, multimediální zprávy, části kódu (widgety), ale dokonce i fyzické předměty, pokud splní určité podmínky potřebné pro jejich přenos.

Body šíření

Další nezbytnou komponentou jsou body šíření – tedy body navštěvované takovými lidmi, kteří by o daný obsah mohli mít zájem. Volba adekvátních bodů šíření i jejich množství značně zvyšují šance vzniku virálního šíření. Jako body primárního šíření mohou sloužit prakticky všechna myslitelná média, nejčastěji jsou však pro šíření využívána média sociální – tzn. online aplikace, platformy či média, která mají za cíl interakci uživatelů, jejich spolupráci a sdílení obsahu. Do této skupiny patří blogy, mikroblogy, komunitní weby, chaty, diskuzní fóra, sdílení obrázků a videoobsahu, atd.

Šiřitelé

Šiřitelé jsou nejdůležitější složkou virálního šíření - jsou hlavními hybateli. Pouze v případě, že sdělení přijmou za své a začnou jej aktivně šířit, sdílet a diskutovat o něm uvnitř sociální sítě, dojde k virálnímu šíření. Důvody, proč si sdělení lidé mezi sebou navzájem šíří a věnují mu svůj čas a pozornost, se mohou různit. Mezi ty nejčastější patří emocionální nebo věcný přínos, potvrzení sociálního statusu, nebo i jen pouhá potřeba komunikovat a udržovat si tak sociální vazby.

Odměna nebo přínos pro uživatele může být tedy v zásadě trojího typu:

  • emocionální (zábava),
  • sociální (prestiž),
  • věcná (opravdová hodnota).

 

Zdroj: Wikipedia

 

Přidat.eu záložku

Blog

I internetový marketing potřebuje svůj marketing!

08.02.2012 10:43
I internetový marketing potřebuje svůj marketing! Aktuálně běží moje třítýdenní reklamní kampaň na Radiu Černá Hora (130.000 posluchačů každý den) a to na tento můj projekt CzechNet.org. Jste z oblasti od Prahy až po Olomouc a Náchod? Posloucháte Černou Horu? A slyšeli jste tamtéž již můj...

Sedmička: Hradec má svého zástupce mezi živnostníky roku

19.01.2012 16:51
Článek ke stažení je zde.   Využíváme První CZ reklamní systém pro podnikatele a investory CzechNet.org.

Omluva za falešný e-mail

04.01.2012 14:09
V těchto dnech byl širokému okruhu mých obchodních partnerů i dalších lidí rozeslán email od vážně duševně nemocného člověka, který trpí paranoidní schizofrenií a který se za mne vydával a email (hysek-jan@seznam.cz) měl vypadat jako poslaný z mojí schránky a byl také mým jménem podepsán....

Tip pro banky a makléřské firmy jak co nejefektivněji inzerovat na internetu

02.01.2012 07:31
Našim inzerentům děláme radost. Třebaže návštěvnost Akciecz.cz meziročně výrazně roste, ceny za inzerci zůstávají stejné! Je to náš dárek do nového roku 2012.     Statistika Akciecz.cz: Akciecz.cz Prosinec 2010 Prosinec...

Jak na zvýšení obratu eshopu

17.11.2011 17:27
PK: Dobrý den, je vhodný Váš produkt (i-marketing.cz) i pro e-shopy? Pokud ano, co za 9990 dostaneme? Děkuji Hýsek: Dobrý den, samozřejmě. Už to využívají i jiní, viz:...

Oslavuji opět rekordní měsíc!

23.09.2011 01:48
Na síti mých serverů CzechNet.org proběhlo v měsíci srpen 2011 v součtu 154.487 návštěv. Což je opět měsíční rekord!   Síť CzechNet.org - srpen 2011 Počet návštěv: 154.487 Počet zobrazených stránek: 700.790   Charakteristika serverů: Počet: 38 Největší návštěvnost:...

Zkušenosti uživatelů: Jak lidé a uživatelé hodnotí moje projekty ze sítě CZECHNET?

31.07.2011 18:10
Jak hodnotí sami uživatelé investiční server AkcieCZ.com?     J.S.: Dobrý den, chtěl jsem vám poděkovat za vaše nesmírně praktické, velmi přehledné a pěkné internetové stránky o akciích. Výborná práce, která mi velmi pomohla. Dále jsem se chtěl zeptat, zda byste doporučili nějakou...

Chci svůj podnikatelský záměr konzultovat přímo s případným investorem

08.07.2011 00:40
Chci svůj podnikatelský záměr konzultovat přímo s případným investorem F.L.: Dobrý den, hledám touto cestou společníka a investora do mé firmy. Unikátní anonymní seznamky na bázi moderních technologií. Nechci zatím blíže specifikovat svůj nápad, jelikož je v Český republice jedinečný, přál bych si...

Chceme umístit banner na Vašem webu

30.06.2011 00:05
Chceme umístit banner na Vašem webu Licencovaný investiční zprostředkovatel: Dobrý den, je možné na Váš web umístit banner odkazující na náš web? Hýsek: Dobrý den, samozřejmě, že ano. Základní nabídku máte zde: https://www.czechnet.org/products/bannerova-inzerce/. Případně si vyberte z...

Otázky: Potřebuji posílit pozici mladé firmy na trhu

21.06.2011 01:42
Otázky: Potřebuji posílit pozici mladé firmy na trhu J.L.: Dobrý den, na internetu jsem náhodně narazila na Vaše stránky, zaujalo mě to, protože aktuálně přemýšlím, kde vzít klientelu, která by nám zvedla obrat. Účastníme se sice výběr. řízení, inzerujeme, navštěvujeme firmy s nabídkami,...
<< 1 | 2 | 3 | 4 >>